when I felt like doing something else





Alla fyra bilderna är tagna på Helsingfors tågstation i väntan på tåget.
Idag var det en sådan dag på jobbet att man förbannar gud och hela världen för att man inte föddes med minst två huvuden och åtta armar. Jag vill inte påstå att det skulle vara en särledes vacker syn, men himla praktiskt när det kommer kunder från höger och vänster och man får flänga runt som en liten idiot. För att lugna min arma själ och för att fira min långledighet (ända fram till fredag eftermiddag) hoppade jag huxflux bara på tåget och stack in till hufvudstaden för att bränna mina sista pengar. Tack och lov att det är löndedag imorgon. Hemsläpandes kom jag med otaliga mängder randigheter samt Brämhults på enlitersflaska. Lyckan var gjord och jag kunde knappt tro mina ögon när jag såg flaskorna ståltsera där på butikshyllan. Den butiken, som för övrigt var en Smarket, var nog den rörigaste jag någonsin besökt. Om någon kund någonsin så mycket som andas ett ord om att de inte hittar någonting i vårt Smarket så skall jag personligen skicka iväg dem dit i Sokos underjordiska gångar. För där, där om någonstans är det så gott som omöjligt att hitta vad man letar efter.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Svar: Jag har ingen aning vart hon köpt det halsbandet, men jag kan fråga henne nästa gång jag pratar med henne:) Det är verkligen fint.

2009-07-15 @ 16:23:56
URL: http://cnarki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0